miércoles, 21 de septiembre de 2016

FANJAC. Taller d'inici de secundària. 2016/17

TALLER D'INICI DE SECUNDÀRIA (TIS)  
PLA D'ADAPTACIÓ A LA SECUNDÀRIA (PAS)
PER A ALUMNES D'ALTES CAPACITATS

Dissenyat per la comissió de Secundària del GTSAC 

Intervenció amb alumnes: Tallers d'Inici de Secundària 
 
Taller grupal adreçat a alumnes de cicle superior de primària i primer cicle de secundària (6​ è​  i 1​ r​  ESO) ​amb els objectius de: 


- Fomentar la ​cohesió​ del grup a través de dinàmiques socials de col·laboració i cooperació. 

- Definir quins són els canvis i les situacions adverses que poden haver d'afrontar aquesta nova etapa, per orientar­los en estratègies d'afrontament i anticipació que els permeti minimitzar l'impacte emocional que poden patir. 

· Constatar les tendències (acadèmiques, socials i familiars) més freqüents durant el temps immediatament anterior i posterior a l'afrontament d'aquest canvi i deduir les variables que hi poden estar interferint. 


· Enfortir la seva autoestima i sentiment d'autoeficàcia​, permetent­los concebre les seves capacitats i dificultats intel·lectuals, socials i emocionals. 


· Promoure l'​autoconeixement emocional dels participants (potenciar que puguin conèixer els seus punts forts i els aspectes que desitgen canviar sobre sí mateixos). 


· Ajudar­-los a ser conscients del seu rol familiar i social i de quines expectatives es tenen sobre ells i quines tenen sobre sí mateixos. 


· Conèixer i posar en pràctica les fases genèriques per a la ​resolució de conflictes. 


· Proporcionar tècniques específiques de resolució de diferents tipus de conflictes que els ajudin a augmentar la seva sensació de control en la gestió dels problemes socials i personals quotidians. 


· Orientar­los en la definició d'​objectius personals, socials i familiars a curt, mig i llarg termini, juntament amb la concreció i temporalització dels passos previs per al seu assoliment.

Dinàmica del Taller d'Inici de Secundària

 
El taller s'estructura al voltant de ​3 eixos d'intervenció​: 


· ACADÈMIC (tècniques d'estudi, estil d'aprenentatge, hàbits i planificació de les tasques, organització del temps, priorització, afrontament de dificultats acadèmiques) 

· EMOCIONAL (autoconeixement del potencial i de les àrees amb més dificultat, estratègies d'identificació i gestió emocional) 


· SOCIAL (cohesió social, habilitats socials, relativització de competències i dificultats, suport emocional en entorn d'igual­igual, aprenentatge cooperatiu)

Les sessions del taller partiran de la tria d'un projecte comú per a tots els participants, que aniran desenvolupant progressivament amb la guia i suport dels professionals conductors del taller. ​Cada sessió ​constarà de dues parts relativament diferenciades: 


1. Projecte​: es farà una posada en comú, treball supervisat i orientació dels passos a segui (tractant aspectes de tècniques d'estudi com: cerca i síntesi d'informació, elaboració i anàlisi de les dades, consolidació d'esquema i resum, presentació oral i escrita de la informació...).


2. Activitat socio­emocional​: es durà a terme una activitat relacionada en certa mesura amb el tema central del projecte que els permetrà posar a prova i conèixer estratègies de gestió emocional o relació social (comunicació efectiva, assertivitat, lideratge, identificació emocional, empatia...)

El desenvolupament dels continguts del taller serà elaborat per la Comissió de Secundària del ​Grup de Treball d'Altes Capacitats (GTAC)​. 


Calendari de sessions​ de 2016/17 (Primera fase fins a final d'any, 5 sessions): 


Octubre​: ​
    01/10 i 15/10​ de ​17­-19h

Novembre​: 
    ​5/11 i 19/11 de 7­-19h
 

Desembre​: 
    ​17/12​ de ​17­-19h
 


Preu total de la primera fase (5 sessions): 

Preu socis: 45 euros
Preu germans socis: 40 euros
Preu no socis: 55 euros